Ezakelijk Nieuws

Kan een bureaustoel rugklachten veroorzaken?

In deze tijd komen rugklachten meer voor. Dit komt omdat we massaal thuiswerken zonder de perfecte hulp als een bureaustoel waarbij de ergonomie goed uitgedacht is. Hoewel er via de werkgever vaak aanspraak op een dergelijke stoel gemaakt kan worden doen we dit helaas te weinig. Er komen hierdoor steeds vaker rugklachten voor door thuiswerken.

De bureaustoel ergonomie is een belangrijk onderdeel om klachten te kunnen voorkomen. Van rugklachten tot nek en schouderklachten. Over de zithouding van de stoel is dan ook goed nagedacht. Waarbij je er ook veel gemakkelijker uit kunt stappen of in kunt draaien.

Zeker als het om thuiswerken gaat is het heel belangrijk dat je de juiste stoel hebt. Een bureaustoel of kruk is absoluut slecht voor de rug en andere lichaamsdelen. En op de bank werken is helemaal een no-go omdat je daarop ingekrompen aan het werk bent.

Een bureaustoel ergonomie met actieve zithouding.

Een actieve zithouding betekent dat je recht, ontspannen en heel comfortabel op een stoel kunt zitten. Bij een goede bureaustoel die je helemaal naar het lichaam kan instellen is dit geen probleem. Daarom raden wij een ergonomische bureaustoel aan.

Omdat de stoel het lichaam in de juiste positie plaatst komt het vaak voor dat een computer beeldscherm of laptop te laag op een tafel of bureau staat. Het is dan ook aan te raden dat je voor een beeldscherm of laptop verhoger kiest.

Vaak kun je deze via de werkgever verkrijgen, die er eveneens voor moet zorgen dat je veilig en op de juiste manier kunt werken. Hier zijn vaak goede regelingen voor te treffen en in gesprek gaan hierover is dan ook geen enkel probleem.

Voorkom rugklachten, kies de juiste bureaustoel

Door de verkeerde zithouding zijn aanhoudende rugklachten een toenemend probleem bij thuiswerken Nederland. Maar gelukkig is daar wel wat aan te doen met een goede stoel en goede werkplek. Hoe langer je de rugklachten behoud hoe ernstiger ze kunnen worden.
Met een ergonomische bureaustoel is hieraan gedacht en zullen veel van deze klachten verleden tijd zijn. Zo kun je de rugleuning tot de zithoogte en de draai volledig naar wens aanpassen.

Ajax alarmsysteem

Wil je graag je woning professioneel beveiligen? De beste manier om dit te doen is met een Ajax alarmsysteem. Met dit alarmsysteem kan je volledig in stijl je woning beveiligen. De beveiligingssensoren worden professioneel opgehangen en houden je woning continu in de gaten. Elke beweging wordt gesignaleerd en je weet het direct als er iets fout is. Een Ajax alarmsysteem gaat veel verder dan alleen een sirene. Je kan het alarmsysteem koppelen met je mobiele telefoon. Gaat het alarm af? Dan krijg je direct een melding op je telefoon. Het is zelfs mogelijk om je alarmsysteem te koppelen aan de meldkamer van Ajax. Stel je voor dat het alarmsysteem huis afgaat dan krijg je niet alleen een melding. Je wordt ook gebeld op je mobiele telefoon door de alarmcentrale. Ze informeren direct of alles in orde is. Is er echt spraken van een inbraak? Dan grijpen ze direct in om een politieagent te sturen. Dit is de veiligheid van je eigen Ajax alarmsysteem. Hiermee kan je professioneel je woning beveiligen en hoef je niet meer bang te zijn dat je woning onbeveiligd achterlaat.

Alarmsysteem huis draadloos installeren in je woning

Sitcon.nl is jouw partner voor je nieuwe alarmsysteem huis. Wij helpen je graag bij de complete installatie van je alarmsysteem. We kunnen de complete installatie voor je uit handen nemen. Je hoeft zo niet meer zelf aan de slag om je alarm te installeren. Zo weet je zeker dat je alarm goed geïnstalleerd is en dat er geen zwakke plekken meer in je woning zijn. Wil je graag zelf het alarmsysteem huis installeren? Geen probleem want Ajax werkt met een plug & play systeem. Je kan zo eenvoudig zelf je woning beveiligen tegen inbrekers.

Observatieonderzoek

Als detectivebureau worden we regelmatig ingezet om een observatieonderzoek uit te voeren. Vaak is er een vermoeden dat er iets niet klopt. Dit kan een vermoeden zijn vanuit een familielid, maar ook vanuit een werkgever. Je wilt graag antwoorden, maar je weet niet goed hoe je hieraan moet komen. Als werkgever wil je ook nog eens binnen de wetgeving antwoorden verzamelen. Je wilt graag weten wat er mis is, maar ook bewijs hebben wat er precies niet goed is. Een observatieonderzoek kan de oplossing zijn om antwoord te krijgen op verschillende vragen waar je voor alsnog tegenaan loopt. Wij gaan op onderzoek uit en bij iemand persoonlijk langs om een onderzoek uit te voeren. Samen gaan we kijken wat er niet klopt en of er meer onderzoek nodig is. We komen uiteraard met een uitgebreid rapport waaruit duidelijk wordt wat er niet klopt. Zo krijg je als familielid of werkgever eindelijk antwoord op de vragen waar je al een tijdje mee rondloopt. Quso.nl kan je helpen met een professioneel erkend observatieonderzoek. Je kan hierdoor ook echt stappen ondernemen met de uitkomst van ons onderzoek. Dankzij ons weet je waar je aan toe bent.

Ziekteverzuim onderzoek laten uitvoeren

Naast een observatieonderzoek kan je onze hulp inschakelen bij een ziekteverzuim onderzoek. We kunnen achterhalen of iemand bijvoorbeeld wel echt ziek is. Voor een werkgever is dit belangrijke informatie om te bezitten. Vooral als een werknemer wel erg vaak ziek is kunnen we ons voorstellen dat er twijfels zijn. Met een ziekteverzuim onderzoek kunnen we de twijfels wegnemen en eindelijk antwoord krijgen op specifieke vragen. Wij zorgen ervoor dat de waarheid boven tafel komt met een professioneel onderzoek.

Online teambuilding is werken aan een toekomst

Zit een teambuilding uitje er voorlopig niet in? Dan is dit hét moment dat je kennis gaat maken met online teambuilding. De manier om het teamgevoel te versterken wat juist nu ongekend belangrijk is voor het succes binnen je onderneming.

Bij online teambuilding ga je aan de slag met een online event. Waarbij “online” samenwerken met je team van essentieel belang is om deze door te komen. Tijdens de online teambuilding laten wij je als team dichter bij elkaar komen door leuke en uitdagende opdrachten. Het is dan ook merkbaar en een groot voordeel dat je communiceert via beeldbellen met geluid. In vrijwel ieder geval is het team een stuk makkelijker en losser.

Je kunt bij online teambuilding denken aan online events als een corona proof game, online quizes en zelfs een online escape game. Super leuk! Want op deze manier kan je het teamgevoel toch ervaren.

Start jij een online event tijdens online teambuilden?

Met online teambuilding ben je zeker niet beperkt. Je hebt keuze uit het online event dat bij je past. Zo richt je ook online teambuilding snel en makkelijk in. Er is zeker in deze tijd niets leuker dan samen met collega’s werken aan het wij gevoel. De ervaringen van onze klanten zijn bijzonder veelbelovend en daarom reden het ook aan te bevelen aan klanten.

Het enige waarover je de beschikking moet hebben is een computer, laptop of tablet met een goede internetverbinding, camera, luidsprekers en telefoon. Daarmee ben je snel en eenvoudig verbonden met het online teambuilding programma.

Hoewel onze programma’s al ongekend populair waren bij klanten heeft de corona crisis hier een extra zetje aan gegeven. Dat is ook logisch omdat corona proof teambuilding bijna niet meer te verwezenlijken is.

Meld je aan voor online teambuilding en regel jouw event.

De ervaring leert dat sociale activiteiten de afgelopen maanden behoorlijk afgenomen zijn. Dat maakt teambuilding via een omvangrijke online omgeving van ongekende waarde. Je ziet als werknemer al een tijdje jouw directe collega’s niet en mist wellicht ook dat gesprek bij het koffie apparaat. Dan maakt deze activiteit het zeker goed. Want met online teambuilding ga je het verschil maken om de motivatie, zin en het enthousiasme weer op peil te brengen. Waarbij iedere werknemer de schakel tot succes is.

Breng je werkgever en collega’s op de hoogte van de mogelijkheden tijdens deze lastige tijd. Samen maak je uiteindelijk het verschil. Daar past een stukje plezier zeker bij.

Ook voor familie en vrienden kan online teambuilding de perfecte oplossing zijn om nader tot elkaar te komen. Door leuke online interactie en samen te bouwen om die uitweg te vinden. Neem contact met ons op of bezoek de website voor de mogelijkheden die wij je kunnen bieden.

Vergaderen aan zee met een personeelsfeest

Wil je als bedrijf echt het verschil een keertje maken? Kies dan voor vergaderen aan zee met als afsluiting een personeelsfeest. Daar worden jij en je medewerkers natuurlijk ontzettend blij van.

Was vergaderen gisteren nog een saaie boel? Met vergaderen aan zee en een bedrijfsfeest als een leuke afsluiter is dat verleden tijd. Je maakt met een vergadering aan zee echt het verschil en bent een modern bedrijf dat er de energie en het enthousiasme probeert in te houden. Wij verzorgen de faciliteiten die voor een geslaagde vergadering nodig zijn.

Een vergadering hoort er voor veel bedrijven bij. Waar het ene bedrijf wekelijks een of meerdere keren vergaderd is voor een ander bedrijf een aantal keer per jaar voldoende.

Omdat een vergadering vaak niet iets is waar personeel naar uitkijkt is het goed om deze soms op een andere locatie te plannen. Dat zorgt vaak voor wat meer spanning, enthousiasme en een toch wel frisse blik. Daarom is vergaderen aan zee een prachtig idee.

Kom jij vergaderen aan zee?

Als je echt het verschil wil maken plan je een vergadering aan zee. Waarna je er direct ook een feestje van kunt maken. Het is iets dat steeds meer bedrijven doen. Zo zorg je niet alleen dat alles wat belangrijk is besproken zal worden maar ook dat je een dag afsluit met een manier die nog lang bijblijft.

Het vergaderen is voor een bedrijf vaak heel belangrijk. Je kunt dingen bespreken die voor het bedrijf actueel zijn. Maar ook onderling ongenoegen of leuke ideeën uitspreken. Dat zorgt vaak voor frisse wind door een bedrijf dat ook nodig is om uitdagend te zijn.

Na vergaderen een personeelsfeest plannen?

Wil je na een vergadering een gezellig afsluiter? Dan is vergaderen aan zee met als afsluiting een leuk personeelsfeest een absolute aanrader. Waar een vergadering aan zee al bijzonder is kan een personeelsfeest aan zee natuurlijk alleen mar zorgen voor positieve reacties en gedreven werknemers.

Uw nieuwe bedrijfsauto verzekeren? Volg dan deze stappen!

Gaat u een nieuwe bedrijfsauto verzekeren? Dan zult u er rekening mee moeten houden dat er best een aantal aandachtspunten bestaan waar u rekening mee zult willen en moeten houden. Het verzekeren van een bedrijfsauto is tegenwoordig op de meest uiteenlopende manieren mogelijk. Welke van deze verschillende opties nu precies voor uw bedrijf het interessantste zijn is afhankelijk van situatie tot situatie. Bent u ook benieuwd naar de manier waarop u, uw bedrijfsauto nu precies het beste kunt laten verzekeren? Dan kunnen we u alleen maar aanraden om zeker rekening te houden met de inhoud van deze pagina!

            1.) Hoeveel heeft uw nieuwe bedrijfsauto precies gekost?

Een eerste aandachtspunt bij een bedrijfsauto verzekeren heeft te maken met de waarde waar het voertuig over beschikt. Logischerwijs moet er wat dit betreft ook rekening worden gehouden met het verschil tussen een gloednieuwe bedrijfsauto enerzijds en een tweedehands exemplaar anderzijds. De hoogte van de aankoopprijs zal in de praktijk reeds voor een groot deel bepalend zijn voor het feit of u bijvoorbeeld genoegen kunt nemen met een gewone WA-verzekering of u toch maar beter kunt kiezen voor een meer uitgebreid alternatief.

Niet alleen de aankoopwaarde van de bedrijfsauto is bepalend voor het soort bedrijfsautoverzekering die zal worden afgesloten. U moet namelijk ook kijken naar de manier waarop het voertuig is aangekocht. Heeft u deze namelijk uit de hand betaald of er werd ervoor gekozen om een lening af te sluiten? Voor bedrijfsvoertuigen geldt bovendien dat er in de praktijk ook vaak wordt gekozen voor een zogenaamde leasing. In het bijzonder in dit laatste geval kan dit een directe impact hebben op de manier waarop de bedrijfsauto moet worden verzekerd. Voor leasingvoertuigen geldt namelijk dat er in het merendeel van de gevallen een verplichting geldt voor het afsluiten van een volledige casco of allrisk autoverzekering.

Ontdek hier het verschil tussen nieuwwaarde, aankoopwaarde en dagwaarde!

            2.) Hoeveel kilometers gaat u afleggen met uw bedrijfsauto?

Een tweede punt welke bepalend is voor het type bedrijfsautoverzekering die u gaat afsluiten heeft te maken met het aantal kilometers welke u gaat afleggen met het voertuig in kwestie. Voor een bedrijfsauto verzekeren geldt uiteraard dat er hier extra goed rekening mee dient te worden gehouden. Het verzekeren van een standaard personenauto is wat dit betreft veel eenvoudiger omdat er doorgaans heel wat minder kilometers mee wordt afgelegd. Voor een bedrijfsauto geldt echter al snel dat ze elke dag op de weg zal zijn terug te vinden. Het louter en alleen WA-verzekeren van een bedrijfsauto is dan ook iets wat in de praktijk niet zo vaak gebeurt. Toch kan dit voor oudere voertuigen wel degelijk nog altijd interessant zijn.

In ieder geval, voor een bedrijfsauto verzekeren geldt in de praktijk dat het altijd de moeite waard is om even stil te blijven staan bij het aantal kilometers die afgelegd zullen worden. Bent u een bedrijf die uitsluitend binnen een bepaalde regio actief is of levert u bijvoorbeeld producten of diensten in het hele land? Dan spreekt het voor zich dat ook dit een bepaalde impact kan hebben op het type bedrijfsautoverzekering waar u voor zult willen kiezen. In ieder geval, bij een bedrijfsauto verzekeren dient er in de praktijk ook altijd rekening te worden gehouden met het aantal kilometers welke u verwacht af te zullen leggen.

            3.) Het bepalen van het eigen risico voor uw bedrijfsautoverzekering

Bij een bedrijfsauto verzekeren zal er u ook altijd worden gevraagd naar het eigen risico dat u wenst te betalen. Wat dit betreft gaan menig aantal mensen er in de praktijk vanuit dat het standaard eigen risico vastgesteld is en bijgevolg niet kan worden aangepast. Dat is echter helemaal niet correct, integendeel. Uiteraard is het zo dat verzekeraars zich op vlak van het eigen risico moeten houden aan bepaalde voorschriften of limieten, maar daar staat tegenover dat het standaard eigen risico dus wel degelijk naar wens kan worden bijgestuurd. Het vrijwillig verhogen van het eigen risico bij een bedrijfsauto verzekeren kan er in de praktijk zomaar voor zorgen dat u kunt rekenen op een echt interessant premievoordeel.

            4.) Mogelijke extra interessante dekkingen

Het loont naast bovenstaande bij een bedrijfsauto verzekeren ook altijd de moeite om u even te verdiepen in de mogelijke, extra dekkingen die voor u nog interessant kunnen zijn. Zoals eerder reeds aangegeven spreekt het voor zich dat het merendeel van de bedrijfsauto’s heel wat kilometers afleggen. Bovendien overbruggen ze ook vaak een meer dan behoorlijke afstand. Dit alles zorgt ervoor dat het bijvoorbeeld de moeite waard kan zijn om een zogenaamde bijstandsverzekering af te sluiten. Het gaat hierbij om een dekking die bijstand verleent op het ogenblik dat u onderweg met pech wordt geconfronteerd. Heel wat bedrijven kiezen er bij een bedrijfsauto verzekeren voor om ook deze dekking toe te laten voegen.

Het spreekt voor zich dat de bovenstaande extra dekking niet de enige is waarvoor u kunt kiezen. Daarnaast is het namelijk eveneens zo dat u bijvoorbeeld nog een bestuurdersverzekering kunt laten toevoegen. In dit geval worden verschillende medische letsels die opgelopen kunnen worden bij een (zwaar) ongeval eveneens gedekt. Let wel, des te meer dekkingen u gaat afsluiten, des te hoger uiteraard de kosten zullen uitvallen.

Past uw huidige dekkingsvorm nog bij uw auto?

            Tip! De premie van uw bedrijfsautoverzekering is een bedrijfskost!

De informatie die we hebben aangegeven op deze pagina zal u in de praktijk absoluut kunnen helpen voor wat het optimaal verzekeren van uw bedrijfsauto betreft. Dit gezegd hebbende is het zo dat er door bedrijven nog kan worden gerekend op een ander voordeel. Niet alleen de aankoop van uw bedrijfsauto is namelijk een investering die in het bedrijf kan worden ingebracht. Het spreekt voor zich dat dit eveneens geldt voor alle andere kosten die betrekking hebben tot uw bedrijfsauto. De premie welke u voor uw bedrijfsauto verzekeren moet betalen is dan ook perfect in te brengen als bedrijfskost. Dit zorgt ervoor dat ze voor u als bedrijf kan worden afgetrokken van de mogelijke belastingen die u zult moeten betalen. Dit is voor menig aantal ondernemingen in de praktijk een uitstekende reden om voor hun bedrijfsauto verzekeren alsnog te kijken in de richting van een allrisk autoverzekering.

 

Mogelijkheden tijdens de corona crisis

Het is misschien de laatste tijd lastiger om de zaken op orde te hebben, financieel en gezond gezien. Voor de financiën is hier hopelijk wel een oplossing voor. Heeft of krijgt uw organisatie namelijk te maken met een omzetverlies tijdens en door de corona crisis? Dan zijn er een paar mogelijkheden om dit op te lossen, maar de meest belangrijke mogelijkheid is de NOW-regeling van de overheid. De NOW-regeling (Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid) is een tijdelijke regeling die in plaats van de WW is gekomen. Het coronavirus heeft de Nederlandse economie hard geraakt en de economie is hier door stil komen te liggen. De NOW is bedoeld om te voorkomen dat bedrijven haar werknemers gaan ontslaan, dit kan dus een goede regeling voor uw bedrijf ook zijn. Deze regeling kunt u alleen krijgt als u daadwerkelijk minstens 20% omzet verlies leidt.

Om ondersteuning in het bedrijf te krijgen tijdens de coronacrisis, kan u contact opnemen met HCS, zij kunnen u gemakkelijk helpen met alle vragen die u heeft rondom de NOW-regeling. Daarnaast kunnen ze u ook helpen bij andere aspecten voor uw bedrijf. Voor de NOW-regeling is het fijn om van tevoren te weten of u kans maakt op de subsidie. Er is daarvoor een handige rekentool, de NOW-rekentool 2.0, hiermee kunt u berekenen of uw bedrijf in aanmerking komt voor de NOW-regeling, en hoe hoog het voorschot is dat verwacht kan worden.

Belangrijk rekening mee te houden bij NOW-regeling

Het allerbelangrijkste voor de subsidiering voor uw bedrijf, is dat er geen werknemers ontslagen mogen worden tijdens het ontvangen van de subsidie. In de periode van 18 maart tot en met 31 mei 2020 mag geen verzoek worden gedaan bij het UWV voor toestemming om een arbeidsovereenkomst op te zeggen wegen bedrijfseconomische redenen. Na 31 mei is dat alweer iets versoepeld, sinds kort mag je nog steeds werknemers (mits dit een goede reden is) ontslaan, en dan zou u alsnog de subsidie mogen ontvangen. Deze regeling is namelijk ontstaan zodat zo weinig mogelijk werknemers ontslagen worden door de corona crisis. Daarnaast zijn er nog een paar hoofdlijnen waar rekening mee gehouden moet worden:

  • De NOW geldt voor alle werkgevers, groot of klein
  • De NOW voorziet in een betaling van 90% van de loonsom in relatie tot de omzetdaling
  • De NOW wordt toegekend voor een periode van 3 maanden, en kan na 3 maanden misschien verlengd worden
  • De regeling gaat in met terugwerkende kracht vanaf 1 maart 2020, dit zou dus nu nog steeds aangevraagd kunnen worden
  • De subsidie geldt ook voor werkgevers van uitzendkrachten, oproepkrachten en andere flexibele arbeidskrachten; mits zij in dienst blijven

Je eerste huis kopen

Wanneer je net klaar bent met studeren, kijk je vaak meteen al uit naar je eerste grote mensen loon en de dingen die je daarvan zou kunnen kopen. Het kan zo zijn dat je al een tijd ook al aan het sparen bent om een huis te kopen. Wat een geweldige stap om te zetten! Als je dan je nieuwe loon aan de spaarpot kan toevoegen is dat natuurlijk fantastisch. Ik denk alleen niet dat je zo veel gaat verdienen dat je zonder een hypotheek een huis kan kopen als starter. Daarom is het belangrijk om te kijken wat jij kan krijgen voor een startershypotheek. De startershypotheek is een hypotheekvorm voor mensen die voor het eerst hun eigen huis gaan kopen. Binnen de startershypotheek zijn verschillende hypotheek vormen, namelijk de annuïteitenhypotheek of de lineaire hypotheek. Voor de annuïteitenhypotheek geldt dat de maandelijkse som van de rente en aflossing gelijk blijft tijdens de gehele looptijd. Een lineaire hypotheek is een hypotheek waarbij je elke maand hetzelfde bedrag aflost tijdens de gehele looptijd.

Wat is voor jou het beste is

Naast het inlezen over de verschillende soorten hypotheekvormen, kan het ook verstandig zijn om te weten wat de verschillende hypotheekverstrekkers aan hypotheek rentes hebben. Dit kan namelijk per hypotheekverstrekker verschillen, en per aantal rente vaste periodes waar jij interesse in hebt. Wanneer je een hypotheek met een goede hypotheekrente hebt uitgekozen, kan je contact opnemen met een hypotheekadviseur. Hij of zij kan je meer vertellen over wat de volgende stappen zullen zijn in dit proces. Daarnaast kunnen zij meteen een berekening maken van hoeveel jij aan hypotheek kan krijgen. Het is dus belangrijk om je goed in te lezen, voordat je ook in gesprek gaat met de hypotheekadviseur, zodat je ook precies weet waar hij of zij het over heeft. Misschien ken je sommige termen niet goed, of heb je van tevoren al een paar vragen. Schrijf daarnaast vooral alles op wat je tijdens dit gesprek hoort, want vaak ben je het thuis alweer vergeten. Als je dit dan allemaal in orde hebt en weet, kan je eindelijk op zoek gaan naar jouw droomhuis! Wordt het ergens buiten de stad, vlakbij het strand of juist midden in het centrum? Succes met je zoektocht!

Is voor payroll in België kiezen verstandig?

Wellicht heeft u al eens van payroll België gehoord en twijfelt u of dat iets voor uw bedrijf is. Om daar goed over te kunnen oordelen, zal u eerst precies moeten weten wat payroll in België inhoudt. Wanneer er sprake is van payrolling, dan zal u een werknemer niet direct in dienst nemen. In plaats daarvan zal de werknemer in dienst komen van het bedrijf dat payroll in België aanbiedt. Dat kan u een hoop werk schelen. Hieronder zullen we dieper op de voordelen van een dergelijke constructie ingaan. Zo weet u na het lezen van dit artikel of payroll in België iets voor u is.

De loonadministratie wordt eenvoudiger

Een goede reden om voor payroll te kiezen, is vanwege het feit dat uw loonadministratie eenvoudiger wordt. Die administratie dient u namelijk niet langer te verzorgen, aangezien u op papier niet de werkgever bent. De werknemer gaat een arbeidscontract aan met het payrollbedrijf en dat bedrijf verzorgt dan ook de loonadministratie. Uiteraard doet het bedrijf dit niet geheel kosteloos en zullen de kosten bij uw bedrijf in rekening gebracht worden. Bovendien wil de aanbieder van payroll in België ook winst behalen en komt er dus een kleine toeslag bovenop de kosten. Toch kan dit zeker de moeite waard zijn, gezien u veel minder tijd aan loonadministratie kwijt bent.

De aanbieder van payroll in België bepaalt de arbeidsvoorwaarden

Kiest u ervoor om een payroll-bedrijf in te schakelen, dan dient u zelf op zoek te gaan naar geschikte werknemers. Vervolgens zal de werknemer een contract tekenen bij het payrollbedrijf. De arbeidsvoorwaarden worden uiteindelijk dan ook bepaald door dit bedrijf. Dat kan u opnieuw ontzorgen, gezien u nu niet langer zelf een contract dient op te stellen. Wél heeft u nu minder controle over de voorwaarden en kan dat als een nadeel gezien worden. Overigens is het met payroll in België ook eenvoudiger om een dienstverband te beëindigen. Voor de werkgever is dat meestal voordelig. Zo zit u immers minder snel aan een langdurig contract vast.

Men is vaak goed verzekerd

Nog een groot voordeel van het inschakelen van een payroll-bedrijf, is dat zij doorgaans goed zijn verzekerd. Ook dat zijn zaken die u anders goed geregeld zou moeten hebben. Overigens is het wel van belang dat u goed nagaat welke verantwoordelijkheden u draagt. Dat kan namelijk per payroll-bedrijf verschillen. Hetzelfde geldt voor de toeslag die u betaalt voor payroll in België. Om die reden is het aan te raden om u goed in de verschillende aanbieders te verdiepen. Daarbij adviseren wij u om niet alleen naar de prijs te kijken, maar vooral naar de betrouwbaarheid. Zeker als u naar een langdurige samenwerking streeft, is dat zeer belangrijk.

Bent u benieuwd naar welke bedrijven payroll diensten in België aanbieden? Dan is een simpele zoekopdracht in de zoekmachine van Google vaak al voldoende. Het enige dat u dan nog resteert, is het vergelijken van de verschillende aanbieders. Dat doet u weer eenvoudig door de websites te vergelijken en eventuele recensies door te nemen.

Meer informatie vindt u op Payroll-professionals.be.

Online boekhouden

Ben je recent met je eigen bedrijf aan de slag gegaan? Dan moet je natuurlijk ook zelf boekhouding doen. Als ondernemer bent je verantwoordelijk voor het uitvoeren van de boekhouding. Met online boekhouden kan je vrij eenvoudig de boekhouding uitvoeren. Er zijn verschillende boekhoudprogramma’s waar je uit kan kiezen. Uiteraard is het vooral belangrijk dat je zelf de boekhouding kan doen. Het programma mag dus niet te ingewikkeld zijn. Gelukkig helpen wij je graag op weg met online boekhouden. We hebben het ideale boekhoudprogramma waarmee je vrij eenvoudig zelf de boekhouding kan doen. Je hoeft zo niet langer meer zelf in Excel de boekhouding bij te houden. Dankzij een eenvoudig boekhoudprogramma kan je online je complete administratie bijhouden. Je kan zo zelfs onderweg je uren invoeren of een factuur uitschrijven. Dit is natuurlijk fijn als je de boekhouding wilt bijwerken. Het bijhouden van de administratie is zo nooit meer een vervelende klus.

Online boekhouden doe je eenvoudig zelf

Je kan als zzp’er of kleine ondernemer flink wat geld besparen door zelf de boekhouding te doen. Je hebt zo geen boekhouder meer nodig die elk bonnetje met de hand gaat inboeken. Je kan zelf eenvoudig online boekhouden en de bonnen netjes inboeken. Dankzij bankherkenning worden facturen automatisch herkent en ingeboekt. Het is zo super makkelijk om je administratie op orde te brengen. Zelf boekhouding doen is zo echt een eitje geworden. Binnen een paar klikken kan je alles op orde brengen en de boekhouding zelfstandig uitvoeren. Zo kan je ook eenvoudig zelf de BTW aangifte invullen en indienen. Dit bespaart je weer flink wat kosten voor een boekhouder.