Een pakkende reclame is meestal via de AIDAS-formule opgezet. Om op te vallen zal een reclame aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Wanneer je reclame aan deze voorwaarden voldoet zal je zien dat de klant meteen interesse heeft in jouw product of dienst. Maar hoe werkt dat dan precies en wanneer is de inzet lichtreclame dan succesvol geweest? Lees hier meer over in deze blog.
De AIDAS Formule en lichtreclame
De AIDAS-formule heeft een bepaalde werking. Deze zullen we hieronder aan je uitleggen:
- Attention: Dat betekent aandacht. Een goede lichtreclame trekt op een speciale manier je aandacht
- Interest: Dit heeft te maken met het vasthouden van de interesse van de klant als die eenmaal geboeid is door je product of dienst. Met belichting zal je die positiviteit uit moeten zien te stralen naar buiten toe.
- Desire: Dit staat voor verlangen. DE interesse van de klant zal omgezet moeten worden naar een verlangen. De klant moet hierbij overtuigd worden dat het product echt voor hem of haar is.
- Action: Dit staat voor Actie. Op dit punt moet je de klant overtuigen actie te ondernemen en over te gaan tot het aankopen van je product of het afnemen van je dienst
- Satisfaction: Dit staat voor tevredenheid. Wanneer een klant tevreden is zal het zich aan je bedrijf blijven binden en zal het je product of dienst trouw blijven. Deze zal dan ook gratis reclame voor je maken bij vrienden en familie.
Nu je weet wat er allemaal belangrijk is bij het plaatsen van gevelreclame in de vorm van verlichting kan het zijn dat je interesse hebt gekregen om voor jouw eigen bedrijf een lichtreclame zou willen maken. Mocht dit zo zijn, contacteer het bedrijf martinireclamemakers.nl.
Zij kunnen je op een deskundige manier verder helpen bij het ontwerpen en plaatsen van de lichtreclame voor jouw bedrijf op de gevel van je bedrijfspand. Binnen de kortste keren weten veel meer klanten je bedrijf te vinden. Van het plaatsen van lichtreclame zal je geen spijt krijgen.